Effectieve webteksten

die jouw doelgroep overtuigen

Laten we eerst kijken of we een match zijn…
  • Wil jij kraakheldere webteksten die jouw bezoekers ervan overtuigen dat jij de beste keuze bent?
  • Ben je een B2B dienstverlener?
  • Ga je liever niet op onderbuikgevoel af, maar wel op keiharde data?
  • Wil je écht serieus met je webteksten aan de slag?

Was je antwoord op bovenstaande vragen steeds volmondig “JA”?

Dan zijn we een match made in heaven. Het lijkt me leuk om samen te werken!

Uhm, Marit. Waarom zou ik met jou willen werken?

  • Zou jij iets kopen van een knappe verkoper met een slecht verhaal? Tuurlijk niet! Toch investeren bedrijven als het om hun website gaat vaak meer in looks (design) dan in inhoud (tekst). Zet een professional op je teksten en het betaalt zich dubbel en dwars terug.
  • Ik zorg voor een sterk verhaal, waardoor je lezer denkt: “Hé! Dat is precies wat ik nodig heb!”
  • Door middel van persuasion technieken zorg ik ervoor dat je lezer de juiste acties onderneemt.
  • Ik maak niet alleen je lezers blij, ook Google weet ik met mijn schrijfkunsten te bespelen. Zo heb je niet alleen sterke teksten, maar worden ze ook gelezen. Wel zo handig :).
  • Als we samenwerken stel ik me op als je partner. Ik overlaad je vaak met tips waar je helemaal niet om hebt gevraagd, maar waar je wel veel aan hebt.
Hoe komen we aan die kick-ass webteksten?

Fase 1: research & strategie

Misschien wel de belangrijkste fase… Hier leggen we de basis voor copy die écht iets gaat opleveren.

ZOEKWOORDENONDERZOEK

Door middel van een zoekwoordenonderzoek bekijken we welke relevante zoekopdrachten vaak gebruikt worden en hoe groot de concurrentie is voor die zoekopdrachten. 

Waarom? Zo heb je een duidelijk overzicht van kansrijke zoekwoorden waarvoor jij je website kunt gaan optimaliseren. Het is natuurlijk zonde om je website te optimaliseren voor zoekwoorden waar niemand naar op zoek is of waarop de concurrentie zo moordend is, dat de kans zeer klein is dat je op de eerste pagina terecht zult komen.

ANALYSE huidige resultaten

Ik gebruik data uit verschillende tools om te kijken hoe je huidige teksten presteren op het gebied van conversie en vindbaarheid.

Waarom? Zo voorkomen we dat teksten die belangrijk zijn voor je conversie of je vindbaarheid van de website verdwijnen. We willen natuurlijk niet dat de resultaten na ons harde werk gaan dalen. Het tegenovergestelde moet gebeuren!

ENQUÊTE (OUD-)KLANTEN 

Hoe beschrijven jouw klanten je bedrijf en je diensten?

Waarom hebben jouw klanten ooit voor jou gekozen?

Welk probleem had de klant en hoe is hij/zij op zoek gegaan naar een oplossing?

Door middel van een enquête ga ik dat soort vragen voor jullie beantwoorden.

Waarom? Je doelgroep kiest eerder voor jou als jij dezelfde taal spreekt als hen en laat zien dat je hun probleem precies begrijpt.

DIEPTE-INTERVIEWS BESTE KLANTEN *

Je beste klanten, daar wil je er graag meer van! Ik houd een telefonisch interview van 30 minuten met 3 van je beste klanten. Dit gaat superveel waardevolle inzichten opleveren. Jij ontvangt transcripties van de interviews, zodat je deze inzichten ook in de rest van je bedrijf kunt toepassen.

Waarom? Je wilt je beste klanten zo goed mogelijk leren kennen, zodat je meer van dit soort klanten kunt gaan aantrekken.

* (vanaf pakket ‘Serieus aan de slag’)

SESSIE PRODUCT-MARKET FIT & TONE OF VOICE

Welke problemen heeft je doelgroep en wat vinden ze belangrijk? En hoe helpt jouw bedrijf hen daarbij? Om daar achter te komen gaan we tijdens deze 4 uur durende sessie op zoek naar de product-market fit. Mijn onderzoek en het door jou ingevulde kick-off formulier vormen hiervoor de basis.

Waarom? Teksten worden pas echt effectief als je weet waar jouw bedrijf en jouw doelgroep elkaar vinden. 

TONE OF VOICE MANUAL *

Je ontvangt een mooi, overzichtelijk document met alle afspraken rondom jullie tone of voice. Dit document is ideaal om te delen onder je personeel en om te gebruiken als onderdeel van de onboarding van nieuwe werknemers.

In deze manual wordt het volgende opgenomen:

  • Jullie merkverhaal
  • Jullie missie, visie en waarden
  • Afspraken rondom tone of voice
  • Voorbeelden van wat wel en niet gewenst is
 
Waarom? Door consistent te communiceren creëer je herkenbaarheid en zorg je ervoor dat je doelgroep echt met je kan connecten.


* (vanaf pakket ‘Serieus aan de slag’)

Fase 2: copywriting

Tijd om te gaan schrijven!

EFFECTIEVE WEB COPY 

Een goede webtekst raakt de juiste snaar bij jouw doelgroep. Je kunt ermee inspireren, een gevoel geven bij jouw merk, antwoord geven op belangrijke vragen of mensen aanzetten tot actie. Schrijven voor het web is vaak anders dan schrijven voor print. Bezoekers van jouw website scannen de pagina vliegensvlug en als hun aandacht dan niet gepakt is, zullen ze al snel wegklikken. Heldere taal, een handige opbouw en goede opmaak zijn daarom heel belangrijk. 

Ik schrijf niet alleen foutloze teksten, maar neem ook mijn kennis over SEO en persuasion mee. De resultaten van de eerste fase vormen de basis.

PUNTJES OP DE I 

De prijs is inclusief 2 correctierondes en eindredactie. Zo weet je zeker dat de teksten helemaal naar jouw zin zijn.
 

Fase 3: aftercare

Nadat de teksten zijn geschreven is het werk niet klaar. Om ervoor te zorgen dat de teksten echt iets gaan opleveren help ik je met wat extra stappen.

FEEDBACK DESIGN 

Staan alle teksten op de website? Dan loop ik er nog eens met kritische blik langs, om te checken of ze goed uitkomen in het design. Indien nodig geef ik tips voor verbetering.

REVIEW + OPTIMALISATIETIPS NA 3 MAANDEN

Drie maanden na livegang is het tijd voor een review. Wat hebben de teksten opgeleverd? Zijn er dingen die beter kunnen? Ik gebruik data uit Google Analytics, Hotjar en SEO-tools om optimalisatiekansen te achterhalen. Je krijgt van mij een lijst met praktische tips om de resultaten te verbeteren. Zijn die tools nog niet ingesteld? Dan help ik je daar graag bij. Daar heb je ook buiten je webteksten heel veel plezier van!

Welke optie past het beste bij jou?

Quick fix

3 pagina's
2.500
  • Teksten home, over ons, 1 extra pagina
  • Zoekwoordenonderzoek
  • Analyse huidige resultaten
  • Enquête
  • Sessie product-market fit
  • Feedback design
  • Review na 3 maanden

Serieus aan de slag

5 pagina's
4.000
  • Home, over ons, 3 extra pagina's
  • Zoekwoordenonderzoek
  • Analyse huidige resultaten
  • Enquête
  • Diepte-interviews
  • Sessie product-market fit
  • Tone of voice manual
  • Feedback design
  • Review na 3 maanden
Populair

Alles of niets

10 pagina's
5.300
  • Home, over ons, 8 extra pagina's
  • Zoekwoordenonderzoek​
  • Analyse huidige resultaten​
  • Enquête​
  • Diepte-interviews​
  • Sessie product-market fit​
  • Tone of voice manual​
  • Feedback design​
  • Review na 3 maanden​

Deze klanten heb ik eerder blij gemaakt