Hee founder, CEO, grote baas. Je laat enorme marketingkansen liggen.
Ik weet dat je druk bent. Dat je veel verantwoordelijkheden hebt. Maar jij hebt een speciale positie en daar maak je nu te weinig gebruik van.
Als founder heb je een basisautoriteit. Hoef je niks voor te doen. Het feit dat jij een succesvol bedrijf runt verhoogt het vertrouwen in je expertise automatisch.
En vaak klopt het ook. Je bent dat succesvolle bedrijf niet voor niks gestart. Jij zag iets, wist iets, had een visie.
Maar wat zo jammer is, is dat de meeste founders dat buiten hun organisatie en klantenkring zo weinig laten zien.
Ze laten hun marketingafdeling het verhaal verspreiden. Maar die mist die speciale positie en is bovendien minder menselijk (doordat ze vanuit je bedrijf communiceren). En daardoor is de impact kleiner.
Laten we samen werken aan jouw founder brand
Het is tijd dat jij jezelf, je visie en je expertise laat zien aan de wereld. Dat je gaat bouwen aan je founder brand.
LinkedIn is daarvoor het perfecte kanaal. Kijk maar eens wat Sarah Blakely, Ron Simpson, Zander Whitehurst, Christiaan Slierendrecht, Amelia Sordell, Chris Walker, Gerhard te Velde en Justin Rowe daar doen.
Wat er gebeurt als je dit goed aanpakt?
Jouw visie en kernboodschappen gaan zich verpreiden. Ze gaan mensen raken. Er ontstaat beweging.
Mensen voelen zich aangetrokken tot jou en jouw organisatie en worden klant.
Waardoor die visie van je steeds een stap dichterbij de werkelijkheid komt.
Bovendien geef je het goede voorbeeld aan je werknemers, die je kunt stimuleren om ook hun visie en expertise te delen met de wereld.
Zo ontstaat er een krachtige marketingmachine waar moeilijk tegenop te adverteren is.
"Ja maar... ik heb hier toch helemaal geen tijd voor?"
Jawel hoor.
Als je het slim aanpakt heb je maar een paar uurtjes per maand nodig. Die kun je best vrijmaken toch? Zeker voor iets wat zoveel impact heeft.
Ik weet dat het als veel voelt, maar dat valt echt reuze mee. En ik ga je helpen.
"Klinkt goed. Maar hoe dan?"
Strategie
Door middel van oefeningen gaan we deze vragen beantwoorden:
- Wat is jouw founder story?
- Wat is je visie?
- Welke unieke kennis heb je?
- Wat heb je te vertellen? Wat zijn je kernboodschappen?
- Wat is je persoonlijkheid en hoe kun je die overbrengen en voor je laten werken?
LinkedIn-profiel optimaliseren
We zorgen voor een sterk Linkedin-profiel:
- Ik (her)schrijf je tagline, infosectie en meest recente ervaring.
- Ik schrijf een pakkende tekst voor in je header image en adviseer je over de styling.
- We zorgen samen voor sterke call to actions.
- Indien nodig haak ik een fotograaf aan om een sterkere profielfoto voor je te schieten.
LinkedIn-training
De basis staat, nu is het tijd om jouw boodschap te verspreiden.
Ik geef je een privétraining in schrijven voor LinkedIn. Hoe bespeel je het algoritme? Hoe pak je de aandacht? Hoe zet je lezers aan tot actie? Hoe voorkom je dat het te commercieel wordt? Hoe schrijf je snel een krachtige post?
Na de training heb je voor een halve maand aan posts geschreven.
Redigeren Linkedin-posts
Jij schrijft zelf 8 LinkedIn-posts per maand, zodat je 2x per week kunt posten. Geen zorgen, ik leer je hoe je dat in 2 uurtjes voor elkaar krijgt. Ik redigeer ze en geef aan waarom ik wat heb aangepast, zodat je ervan leert. Na maximaal drie maanden doe je het op eigen kracht
Klaar om de stap te zetten?
Strategiesessie
-
1 dagdeel
-
Aan jouw behoeften aangepast
-
Incl. uitwerken resultaten in een net document
-
Online of bij jou op kantoor
-
Incl. reistijd/-kosten (tot 1 uur reistijd met OV vanaf Rotterdam)
LinkedIn-profiel optimaliseren
-
Herschrijven tagline, infosectie en meest recente ervaring
-
Pakkende tekst header image + advies styling
-
Tekst call to actions + advies styling
-
Aanhaken fotograaf (excl. kosten fotograaf)
LinkedIn-training
-
Privétraining van 1 dagdeel
-
Volledig op maat
-
Ik geef al mijn geheimen weg
-
Online of bij jou op kantoor
-
Incl. reistijd/-kosten (tot 1 uur reistijd met OV vanaf Rotterdam)
Redigeren LinkedIn-posts
-
8 LinkedIn-posts per maand (in 1 batch aan te leveren)
-
Redigeren + feedback