Ontwikkel de stem van je merk

en zorg voor herkenbaarheid

Komt dit bekend voor?

  • Op de ene pagina gebruiken jullie ‘je’, op de andere ‘u’. De een schrijft de bedrijfsnaam met een hoofdletter, de ander zonder. Jullie communicatie is op zijn zachtst gezegd niet zo consistent.
  • Iedereen gebruikt zijn eigen schrijfstijl, waardoor jullie merkpersoonlijkheid nog het meest op die van een schizofreen lijkt.
  • Jullie tone of voice lijkt op die van duizenden andere B2B- en SaaS-bedrijven.

Tijd voor een onderscheidende tone of voice!

Want daarmee:
  • creëer je herkenbaarheid
  • voelt je doelgroep sneller een connectie met je (met een oersaaie of gespleten persoonlijkheid is het lastig connecten)
  • trek je makkelijker klanten aan die bij je passen
  • voorkom je interne discussies over taalgebruik

Maar... hoe ontwikkel je die?

SESSIE TONE OF VOICE

Tijdens deze 4 uur durende sessie doen we allerlei leuke oefeningen. Stap voor stap komen we tot jullie merkpersoonlijkheid. Waar staan jullie voor? Wat maakt jullie anders dan anderen? Welk gevoel willen jullie bij je doelgroep oproepen? Daarna vertalen we die merkpersoonlijkheid naar een onderscheidende tone of voice. Zeggen jullie ‘u’ of ‘jij’? Wat voor ritme moeten de teksten hebben? Willen jullie toegankelijk zijn of juist wat afstand bewaren? Uiteindelijk stellen we duidelijke regels op, die je intern kunt delen.

TONE OF VOICE MANUAL

Je ontvangt een mooi, overzichtelijk document met alle afspraken rondom jullie tone of voice. Dit document is ideaal om te delen onder je personeel en om te gebruiken als onderdeel van de onboarding van nieuwe werknemers.

In deze manual wordt het volgende opgenomen:

  • Jullie merkverhaal
  • Jullie missie, visie en waarden
  • Afspraken rondom tone of voice
  • Voorbeelden van wat wel en niet gewenst is
 

Een herkenbare tone of voice ontwikkelen voor jouw merk?

Tone of voice sessie

619
  • Sessie van 4 uur
  • Incl. voorbereiding en uitwerking

Tone of voice manual

540
  • Uitgebreid document
  • Opgemaakt in jullie huisstijl
  • Ideaal om intern te verspreiden

Deze klanten heb ik eerder blij gemaakt