TRAJECT: ACTIVEER JE INTERNE EXPERTS

In 4 maanden naar content die wél klanten aantrekt

MAG HET EEN ONSJE 10 KILO MINDER SAAI ZIJN?

Een werknemer die een certificaat heeft behaald, een oppervlakkige beschrijving van een event dat al is geweest, een artikel met info die al door 10 concurrenten is gedeeld. Zzz…. Hoh, sorry. Was ik in slaap gevallen? 

De hele dag worden we overspoeld met boodschappen. Een reclamebord hier, een radiospot daar. En daar komt dan dat trillende en bliepende apparaat in onze broekzak nog bij. Dat verwerken kost allemaal kostbare energie. Geen wonder dat jouw potentiële klanten hun lat inmiddels torenhoog hebben gelegd. Zij gaan alleen nog content lezen die écht waardevol is.

Content…

… die hen inspireert (‘Oja, shit, dat doen we verkeerd’)
… die een probleem helpt op te lossen (‘Wat slim, dat ga ik ook proberen!’)
… die hen iets leert (‘Hè hè, eindelijk een echt antwoord op mijn vraag’)
… die hen vermaakt (‘Haha, zo gaat het bij ons precies!’)


Maar dan nu de grote vraag: hoe creëer je dat soort content?

JE INTERNE EXPERTS MAKEN HET VERSCHIL

Écht waardevolle content creëer je alleen als je de hele organisatie erbij betrekt.

👉 Management heeft de visie en het grotere plaatje
👉 Salesmedewerkers weten welke problemen en vragen er spelen bij potentiële klanten
👉 De specialisten bezitten de kennis over de oplossing die je levert
👉 Servicemedewerkers weten waar klanten tijdens de samenwerking tegenaan lopen
👉 De marketingafdeling heeft waardevolle data over de online contactmomenten

Bedenk je eens wat er gebeurt als je al die kennis bij elkaar brengt en met de buitenwereld deelt? 

Inderdaad, dan gebeuren er mooie dingen.

SAMEN KNALLEN WE JE CONTENTMARKETING NAAR HET HOOGSTE NIVEAU

Dit gaan we regelen:

  • Diepgaand inzicht in de doelgroep, met de hulp van je collega’s met veel klantcontact
    Waardoor je content de pijnen, verlangens en bezwaren van de doelgroep precíés weet te raken
  • Een routine waarmee je consistent kennis en visie ophaalt uit de organisatie
    Zodat de content die je creëert veel waardevoller en onderscheidener wordt
  • Een stevige communicatielijn tussen marketing en management
    Zodat je contentstrategie altijd perfect is afgestemd op de algehele bedrijfsstrategie

Zo gaan we dat doen

1. Een stevige fundering aanleggen

Het succes van je contentmarketing start bij de fundering. Als die niet stevig is, dan wordt alles wat je er bovenop bouwt wankel. Die stevige fundering bouwen we tijdens een strategiesessie. Hierin brengen we het management, marketing en de mensen met veel klantcontact samen. We doen o.a. een deep-dive in je doelgroep, positionering en merkpersoonlijkheid.

2. Inzicht in de klantreis creëren

Welke (online) reis legt jouw klant af voordat jullie samenwerking start? En wat gebeurt er daarna? Dat onderzoeken we tijdens een customer journey-sessie. Zodat je straks de juiste content, op het juiste moment aan je doelgroep laat zien. Ook hierin betrekken we je collega’s met veel klantcontact.

3. Concrete acties bepalen

Na de sessies vertaal ik de uitkomsten voor jullie naar de praktijk. Wat is er nodig om de komende tijd te gaan knallen met jullie contentmarketing? Ik zorg ervoor dat je precies weet wat je de komende tijd moet doen om je doelen te behalen.

4. Je inhoudsexperts activeren

We stellen samen een groep van inhoudsexperts samen, die zich commiteren om de komende tijd content te creëren. Vervolgens leer ik hen hoe ze krachtige LinkedIn-posts en blogs creëren, in zo min mogelijk tijd.

5. Een contentroutine implementeren

Ik help jullie bij het implementeren van een maandelijkse contentroutine, die bestaat uit een contentoverleg en een creatiesessie. Zodat de communicatielijnen sterk blijven en jullie de boel nooit laten versloffen. Ik zorg ervoor dat jullie deze routine uiteindelijk zelfstandig kunnen uitvoeren, zodat je dit blijvend volhoudt.

Zullen we dit gewoon gaan fixen?