Hee founder, CEO, grote baas. Wist je dat je enorme marketingkansen laat liggen?
Nee, het is geen fancy AI-tool die je over het hoofd ziet. Het is ook geen ingewikkelde strategie waar je overheen kijkt. En nee, je bent geen growthhackende rocketscientist vergeten in te huren.
Wat jij vergeet ben jij.
Als founder heb je een basisautoriteit. Hoef je niks voor te doen. Het feit dat jij een succesvol bedrijf runt verhoogt het vertrouwen in je expertise automatisch.
Daar komt bovenop dat jij als founder waarschijnlijk degene bent met de visie. Je kunt je eigen dienst of product als geen ander verkopen. Als jij met passie begint te vertellen zijn mensen zo overtuigd.
Maar je vertelt al die inspirerende dingen vooral tegen mensen die je al kent. Je klanten, je collega’s of je warme netwerk bijvoorbeeld. Je laat het aan je marketingafdeling over om je verhaal met de rest van de wereld te delen.
Het ding is… dat maakt lang niet zoveel impact als wanneer het uit jouw eigen mond komt. De marketingafdeling mist die speciale positie, heeft geen diepgaande kennis en is bovendien minder menselijk (doordat ze niet vanuit een persoon, maar vanuit je bedrijf communiceren).
Het wordt tijd dat je een van de grootste marketingassets van je bedrijf gaat inzetten.
Je founder brand.
Hoe?
Door blogs te schrijven en consistent aanwezig te zijn op LinkedIn.
Waarom blogs?
Blogs zijn de ideale manier om lekker de diepte in te gaan. Je hebt alle ruimte om jouw punt te maken of een onderwerp goed uit te diepen. En ja, blogs worden echt nog wel gelezen. Als ze maar interessant en waardevol zijn. Bonus: ze kunnen ook je vindbaarheid in Google vergroten.
Waarom LinkedIn?
Als je LinkedIn nog niet serieus inzet, laat je echt grote kansen liggen. LinkedIn is een superwaardevol marketingkanaal, zeker voor B2B-bedrijven. Founders die zichzelf succesvol positioneren op LinkedIn bereiken maandelijks tienduizenden mensen en halen daarmee waardevolle leads binnen. Puur door hun kennis en visie op dit platform te delen.
Tegen zo’n krachtige marketingmachine is maar moeilijk op te adverteren.
Ik snap dat je geen tijd hebt. Jij bent retedruk. Uren per maand zwoegen op blogs en LinkedIn-posts, daar heb je geen zin in.
Maar wat als je maximaal 2 uur per maand vrij hoeft te maken voor een interview en de rest uit handen genomen wordt? Dat zou lekker zijn toch?
Kan ik voor je regelen.
Ik overlaad je elke maand met scherpe vragen en jij deelt je kennis met me. Vervolgens gebruik ik jouw input om krachtige blogartikelen en prikkelende LinkedIn-posts te schrijven. Die jij vervolgens uit jouw naam kunt publiceren.
Om straks het maximale uit jouw content te halen starten we met de basis: je strategie. Leer ik je ook meteen wat beter kennen. Tijdens een sessie van een halve dag gaan we door middel van oefeningen dit soort vragen beantwoorden:
Dit werk ik vervolgens voor je uit in een mooi document, dat de basis vormt van al je content.
De sessie duurt 3 uur en vindt online plaats.
Om leads binnen te halen is een goed geoptimaliseerd profiel erg belangrijk. Dat is de plek waarop je meer van jezelf laat zien en potentiële klanten het laatste zetje geeft om contact op te nemen.
Zo toveren we je profiel om tot leadmagneet:
Vanaf nu wordt het makkelijk. Het enige wat jij hoeft te doen is opdagen voor ons maandelijkse interview van maximaal 2 uur. Ik bedenk van tevoren een interessante insteek (of we doen dat samen) en bereid wat scherpe interviewvragen voor. Ons gesprek neem ik op en vormt de basis van een maand aan content.
Ik pak jouw kennis, mix die met mijn schrijfskills en creëer zo krachtige blogs en/of prikkelende LinkedIn-posts. Jij geeft eventueel nog wat feedback en publiceert ze vervolgens uit jouw naam. Tijdens onze samenwerking slinger ik ook graag advies jouw kant op om nog meer uit je founder brand te halen. Gevraagd en ongevraagd.
Gelukkig ben ik geen doorsnee copywriter.
Ik ben het gewend om over complexe onderwerpen te schrijven. Het is zelfs mijn favoriete bezigheid. Ik richt me niet voor niks op SaaS-bedrijven. Daarnaast ben ik zelf ondernemer, best slim en schrijf ik al meer dan 15 jaar blogs.
En I walk the talk. Ik haal zelf wekelijks leads van hoge kwaliteit uit LinkedIn.
Lees hier anders even wat meer over mij.
En mocht je dan nog twijfelen, je kunt het altijd een maandje uitproberen. Je zit nergens aan vast.
PS. Je zit nergens aan vast. Probeer het gerust een maandje uit.