Met 10 jaar contentervaring op zak weet ik hoe jij jouw positie als thought leader claimt.
De afgelopen 10 jaar hielp ik heel wat bedrijven met hun content en zag ik wat het kon opleveren:
- Meer omzet
- Makkelijkere salesprocessen
- Minder servicevragen
- Meer betrokken personeel
Als je het goed aanpakt geeft contentmarketing je business een flinke boost.
Dat ervaar ik met mijn eigen bedrijf ook.
Sinds ik actief ben op LinkedIn en zo’n 5000 volgers heb verzameld, stromen de leads vanzelf binnen. Bijna altijd zijn het mijn ideale klanten. En ik hoef ze tijdens de kennismaking nauwelijks te overtuigen. Ze volgen me soms al maanden en kennen en vertrouwen me al.
Maar tot mijn frustratie zag ik ook dat het bij heel veel organisaties niet goed gaat:
- Ze starten met bloggen zonder strategie en zonder proces. Waardoor de resultaten uitblijven en de boel na een paar maanden weer versloft.
- Management pusht contentmarketing van bovenaf op de werknemers, terwijl zij het belang er niet van inzien. Soms moeten ze zelfs schrijven in hun eigen tijd
. Ook dat mislukt natuurlijk.
- Ze stoppen veel tijd in het creëren van content die niet aansluit op de interesses van de doelgroep. Er wordt niks gemeten, waardoor de tegenvallende resultaten niet worden opgemerkt en er veel tijd, geld en energie verloren gaat.
En wat het meest zonde is? Vaak zijn dit prachtige organisaties, met een sterke visie en heel veel waardevolle kennis. Ze hebben alles in huis om de thought leader binnen hun markt te worden.
Ze missen alleen een goede contentstrategie, strakke contentprocessen en werknemers die het enthousiasme en de skills hebben om hun kennis te delen.
En gelukkig, daar kan ik bij helpen!
Waarom je met mij zou moeten werken?
Nou… ik ben een:
THOUGHT LEADER?
Jezelf thought leader noemen vind ik een beetje zum kotzen. Thought leadership gaat er namelijk over hoe anderen jou zien. Wat ik wel kan zeggen: ik heb meer dan 5000 volgers op LinkedIn en krijg regelmatig berichten van mensen die geïnspireerd werden door mijn posts en daarom met me willen samenwerken. Vrijwel al mijn leads kloppen zelf bij me aan, zonder dat ik daar iets voor hoef te doen. Tekenen dat ik in elk geval door sommigen gezien word als thought leader.
STRATEGISCH DENKER
Leuk schrijven kunnen veel mensen. Op een strategische manier over content nadenken kunnen er maar weinig. Ik zorg ervoor dat jullie écht resultaat gaan behalen met jullie content. Door jullie te helpen bij het creëren van content die de mensen aanspreekt die klaar zijn om te kopen.
GEK OP PROCESOPTIMALISATIE
In al mijn banen en rollen gebeurde het vanzelf. Na een tijdje kon ik het niet laten om de processen onder handen te nemen. Wat konden we in templates gooien? Waarvoor konden we slimmere tools gebruiken? Welke processen konden we automatiseren? Ik vind het heerlijk om daarmee bezig te zijn en help jou er graag bij.
Ervaren SEO-specialist
Ik startte mijn carrière als SEO-specialist en heb inmiddels 10 jaar ervaring met SEO-copywriting. Ik hielp daarmee zowel grote als kleine bedrijven aan mooie posities in de zoekmachines. Ik deed tientallen zoekwoordenonderzoeken en heb heel wat andere specialisten getraind.
THUIS IN DE IT
Het liefst werk ik samen met mensen in de IT. Vraag me niet waarom, maar met die mensen voel ik bijna altijd een klik. Ik werkte bij een internetbureau in een team van developers. Daardoor snap ik hun manier van praten en weet ik wat de meeste IT-termen betekenen. Ik deed zelf ook wat cursussen in front-end development. Gewoon, omdat ik dat interessant en leuk vind.
KENNISDELER
Kennis voor mezelf houden, zodat mijn concurrenten me niet inhalen? Nee joh! Ik vind het heerlijk om mijn kennis met anderen te delen. Hoe fijn als bij iemand het lampje gaat branden en zijn of haar leven vanaf dat moment makkelijker wordt? Daar draag ik mijn steentje graag aan bij. In concurrentie geloof ik trouwens sowieso niet.
Deze bedrijven hielp ik al:















