TRAINING

MAAK VAN LINKEDIN EEN LEADMACHINE

Door je werknemers het podium te geven

Om je positie als thought leader te claimen zul je jouw organisatie moeten laten zien aan de wereld.

LinkedIn is hiervoor een prachtig kanaal, zeker voor B2B. En je hebt geluk. De meeste organisaties zetten LinkedIn namelijk helemaal verkeerd in. Ze zijn te commercieel, bieden weinig waarde en posten niet consistent. Bovendien vergeten ze het belangrijkste ingrediënt voor succes op LinkedIn: hun werknemers.

Dat betekent dat je er nu nog met relatief weinig effort tussenuit kunt springen. Als jij het wél goed aanpakt ten minste. 

Hoe je dat doet leer ik jou en je werknemers tijdens deze training.

Geef je werknemers de ruimte en skills om zichzelf te laten zien

De meest succesvolle bedrijven op LinkedIn hebben één belangrijk ding gemeen. Ze verschuilen zich niet achter een anoniem bedrijf, maar geven hun werknemers het podium.

Waarom dat zo goed werkt?

Hier komt een enorm cliché, je bent gewaarschuwd: mensen doen zaken met mensen

Het mooie aan clichés is dat ze meestal waar zijn en dat geldt zeker ook voor deze. We worden zo doodgegooid met commerciële boodschappen van bedrijven dat we er een beetje immuun voor zijn geworden. 

Waar we nog wel gevoelig voor zijn? Authentieke boodschappen van echte mensen. We vertrouwen mensen eerder dan bedrijven, voelen makkelijker een connectie met ze. En zijn daardoor sneller overtuigd dat we zaken met ze willen doen.

Daarom is het niet slim om alleen vanuit je organisatie te communiceren op LinkedIn. Het levert veel meer resultaat op als je juist je werknemers het podium laat pakken. Als je hen de ruimte geeft om hun visie, kennis en persoonlijkheid te delen.

Je zult zien dat je werknemers na een tijdje leads en sollicitanten gaan aantrekken. Leads en sollicitanten van hoge kwaliteit, doordat er ongemerkt al een heleboel stappen zijn gezet. Er is een relatie ontstaan, nog voordat er contact is gelegd met je organisatie.

Dat is de kracht van personal branding.

En ook je werknemers profiteren. Zij krijgen de kans om zichzelf te ontwikkelen en verhogen met een sterke personal brand hun waarde op de arbeidsmarkt. Iedereen wint dus.

Nu nog weten hoe je het aanpakt. En daar ga ik jullie bij helpen.

Dit leren jullie tijdens de training

Ik kan de training op maat voor jullie maken, maar deze punten behandel ik normaal gesproken:

Je profiel

  • De aandacht pakken met een sterke header image en tagline
  • Binnen een paar seconden duidelijk maken wat je doet en voor wie
  • Jouw ideale klant overtuigen om de volgende stap te zetten
  • Je ervaring op een krachtige manier voor je laten werken

Connecten met je doelgroep

  • Interessante mensen vinden om mee te connecten
  • De zoekfunctie op een slimme manier gebruiken
  • Je doelgroep benaderen, zonder dat ze je irritant gaan vinden

LinkedIn-posts schrijven

  • Waarover moet je schrijven?
  • Het algoritme voor je laten werken
  • De aandacht grijpen
  • Snel en efficiënt content creëren
  • Consistent posten
  • Voorkomen dat je te commercieel wordt
  • Je lezers aanzetten tot actie

LinkedIn hacks

  • Shortcuts naar meer relevante connecties
  • Een snelle manier om aan klanten te komen

Praktische info

Locatie:
Bij jou op kantoor of op een samen te bepalen locatie.
 
Duur: 
Deze training duurt 1 dag.
 

Prijs: 
De investering voor deze training is €2000 (incl. voorbereiding, reistijd en reiskosten). Maximaal 15 deelnemers.

Geen hoog-over theorie, maar bruikbare processen, tools en technieken

Deelnemers krijgen tijdens mijn trainingen superveel waardevolle informatie, maar het belangrijkste is dat ze het straks in de praktijk kunnen uitvoeren. Daarom komt ook het aanleren van slimme processen, tools en technieken in al mijn trainingen uitgebreid aan bod. Ik geef de deelnemers een kijkje in mijn keuken en zet ze daarna vooral zelf aan het werk. Door deze praktische insteek kunnen de deelnemers het geleerde direct zelfstandig toepassen in hun werk.

Waarom een training bij mij volgen?

Dat kan ik je zelf vertellen, maar liever laat ik dat aan anderen over. Dit zeiden deelnemers over mijn trainingen:

“Handige tools, heldere uitleg en enthousiaste trainer.”

“Perfecte balans tussen informatie en praktische oefeningen. Veel concrete handvaten gekregen waar ik meer verder kan. Inhoudelijk sterke training.”

“Veel praktische inzichten en tips. De bereidheid van de trainer om haar eigen systemen openlijk te delen om haar werkwijze en gedachtegoed toe te lichten maakte de training inspirerend en boden veel handvatten om zelf in de praktijk mee aan de slag te gaan.”

“Goed tempo. Duidelijke uitleg. Persoonlijke aandacht. Zeer bruikbare tips.”

“Fijne presentatie, duidelijke spreekster, heldere voorbeelden uit de praktijk. Heel veel toffe content die het delen waard was.”

“Deze training moet door nog veel meer mensen gevolgd worden! Echt een toegevoegde waarde.”

“Marit is erg makkelijk in de omgang en kan uitleg geven op niveau van trainees. Oftewel ‘Jip en Janneke taal’.”

“Goede afwisseling van theorie en praktijk en Marit voelt de sfeer van de groep prima aan!”

Meer ervaringen vind je hier