Een werknemer die een certificaat heeft behaald, een oppervlakkige beschrijving van een event dat al is geweest, een artikel met info die al door 10 concurrenten is gedeeld. Zzz…. Hoh, sorry. Was ik in slaap gevallen?
De hele dag worden we overspoeld met boodschappen. Een reclamebord hier, een radiospot daar. En daar komt dan dat trillende en bliepende apparaat in onze broekzak nog bij. Dat verwerken kost allemaal kostbare energie. Geen wonder dat jouw potentiële klanten hun lat inmiddels torenhoog hebben gelegd. Zij gaan alleen nog content lezen die écht waardevol is.
Content…
… die hen inspireert (‘Oja, shit, dat doen we verkeerd’)
… die een probleem helpt op te lossen (‘Wat slim, dat ga ik ook proberen!’)
… die hen iets leert (‘Hè hè, eindelijk een echt antwoord op mijn vraag’)
… die hen vermaakt (‘Haha, zo gaat het bij ons precies!’)
Maar dan nu de grote vraag: hoe creëer je dat soort content?
Écht waardevolle content creëer je alleen als je de hele organisatie erbij betrekt:
👉 Management heeft de visie en het grotere plaatje
👉 Salesmedewerkers weten welke problemen en vragen er spelen bij potentiële klanten
👉 Servicemedewerkers weten waar klanten tijdens de samenwerking tegenaan lopen
👉 De marketingafdeling heeft waardevolle data over de online contactmomenten
👉 De specialisten bezitten de kennis over de oplossing die je levert
Bedenk je eens wat er gebeurt als je al die kennis bij elkaar brengt en in een ijzersterke contentstrategie giet?
En als je jouw interne experts daarna constant waardevolle input laat leveren voor je content?
Inderdaad, dan gebeuren er mooie dingen.
Het succes van je contentmarketing start bij de fundering. Waar die fundering uit bestaat?
Deze stevige fundering bouwen we tijdens een strategiesessie. Hierin brengen we het management, marketing en de mensen met veel klantcontact samen.
Welke (online) reis legt jouw klant af voordat jullie samenwerking start? En wat gebeurt er daarna? Dat onderzoeken we tijdens een customer journey-sessie. Zodat je straks de juiste content, op het juiste moment aan je doelgroep laat zien. Ook hierin betrekken we je collega’s met veel klantcontact.
Na de sessies vertaal ik de uitkomsten voor jullie naar de praktijk. Wat is er nodig om de komende tijd te gaan knallen met jullie contentmarketing? Ik zorg ervoor dat je precies weet wat je de komende tijd moet doen om je doelen te behalen.
Er ligt een plan. Nu moet die content nog geproduceerd worden. Wie gaan dat doen? En wanneer? Welke interne experts moeten er betrokken worden? En wie doet de final check? Samen maken we een contentplanning en zetten we een contentproces neer dat past bij jullie organisatie.