KICKSTART JE THOUGHT LEADERSHIP

Met een ijzersterke contentstrategie

Jij bent met supertoffe en waardevolle dingen bezig. Dat weet ik zeker. 

Maar er is een grote kans dat ik dat niet kan afleiden uit je content. 

De meeste B2B-bedrijven delen vooral oppervlakkige informatie die al tientallen keren door concurrenten is gedeeld. Of saaie updates die alleen interessant zijn voor mensen binnen de organisatie. Of ze delen helemaal niks, omdat ze niet weten wat ze moeten vertellen. Het is geen wonder dat contentmarketing vaak weinig oplevert.

Hoe anders is het als ik met een ondernemer of marketingmanager in gesprek ben. 

Als ik een beetje doorvraag over wat hun bedrijf doet. Dan komen de verhalen:

Over oplossingen die klanten tonnen per jaar helpen besparen.
Over slimme software die voor een tijdwinst van soms wel 40% zorgt.

Wat zijn er veel mooie bedrijven die écht iets te brengen hebben. Na zo’n gesprek denk ik telkens weer: ‘dit moet iedereen weten’. Maar waarom lees ik nooit iets over hun slimme oplossingen? Waarom delen ze hun overduidelijk extreem waardevolle kennis niet? En waarom proberen ze de rest van de markt niet te inspireren om het ook beter te gaan doen?

Het is tijd dat jullie ander soort content gaan creëren. Content die wél raakt, wél inspireert, wél echt iets bijdraagt. Zodat je die positie van thought leader kunt claimen.

De eerste stap? Het creëren van een ijzersterke contentstrategie.

 

Zo help ik je aan een ijzersterke contentstrategie

Strategiesessie

Om jezelf neer te zetten als thought leader moet je jouw unieke toegevoegde waarde kennen. En die vervolgens kunnen overbrengen op je doelgroep. Het lastige is dat het voor jou allemaal heel normaal is. Als buitenstaander ben ik zwaar onder de indruk van wat je doet, maar jij bent er elke dag mee bezig. Daardoor heb je het gevoel dat je niks te vertellen hebt. Of vertel je het verkeerde.

Dat moet je doorbreken.

Hoe je dat doet? Het helpt als iemand van buitenaf de boel eens lekker komt opschudden. En laat dat nou mijn favoriete bezigheid zijn.

Na deze sessie weet je precies hoe jij eruit gaat springen tussen al die saaie content van je concurrenten. En je zit gegarandeerd vol energie om aan de slag te gaan. Want als je weet dat je een verschil kunt maken, dan gaat het vuurtje vanzelf branden.

We behandelen onder andere:

  • Je merkessentie
  • Je doelgroep
  • Je toegevoegde waarde
  • Je onderscheidende factor
  • Je merkpersoonlijkheid
  • Je tone of voice
  • Je unieke kennis, visie en skills
  • Je resources

Je ontvangt achteraf een net document waarin alle uitkomsten van de sessie worden vastgelegd. 

Duur sessie: 1 dag

Customer journey sessie

Wat voor reis legt jouw klant af voor die een aankoop bij je doet? En wat gebeurt er daarna? Als je dat weet kun je ervoor zorgen dat je de juiste content, op het juiste moment aan je doelgroep laat zien. 

Tijdens deze sessie stappen we in de schoenen van jouw ideale klant. Per fase van de customer journey denken we na over:

  • De vragen die de klant heeft
  • De emoties die de klant ervaart
  • De acties die de klant onderneemt
  • De kanalen die de klant gebruikt

We maken direct de koppeling naar de kansen die elke stap in de reis biedt op het gebied van content.

Duur sessie: 1 dag

Advies contentstrategie

De basis is gelegd, maar wat nu? Na de sessies vertaal ik de uitkomsten voor jullie naar de praktijk. Per fase van de salesfunnel adviseer ik over:

  • Je key messages
  • Het type content dat je kunt inzetten
  • De meest interessante kanalen
  • De ideale frequentie
  • Repurposing mogelijkheden

Alle acties die ik adviseer zet ik in een roadmap, gesorteerd op prioriteit.

Tone of voice manual

Eventueel creëer ik ook een overzichtelijk document met alle afspraken rondom jullie tone of voice. Dit document is ideaal om te delen onder je personeel en om te gebruiken als onderdeel van de onboarding van nieuwe werknemers. Zo zorg je ervoor dat alle communicatie vanuit jullie merk consistent en herkenbaar is.
 
In deze manual wordt het volgende opgenomen:
 
  • Jullie merkverhaal
  • Jullie missie, visie en waarden
  • Afspraken rondom tone of voice
  • Voorbeelden van wat wel en niet gewenst is

Klaar om de stap te zetten?

Strategiesessie

2000
  • Sessie van 1 dag
  • Resultaten uitgewerkt in een net document
  • Online of bij jullie op kantoor
  • Incl. reistijd/-kosten (tot 1 uur reistijd met OV vanaf Rotterdam)

Customer journey sessie

2000
  • Sessie van 1 dag
  • Resultaten uitgewerkt in een net document
  • Online of bij jullie op kantoor
  • Incl. reistijd/-kosten (tot 1 uur reistijd met OV vanaf Rotterdam)

Advies contentstrategie

1000
  • Uitkomsten sessies vertaald naar de praktijk
  • Net opgemaakte PDF
  • Advies over key messages, contentvormen, frequentie, kanalen en repurposing mogelijkheden
  • Roadmap, gesorteerd op prioriteit

Tone of voice manual

1000
  • Document om intern te delen
  • Merkverhaal
  • Missie, visie, waarden
  • Afspraken tone of voice
  • Voorbeelden van wat wel en niet gewenst is