In 4 maanden naar content die wél klanten aantrekt

Traject 'Consistent Klanten uit je Content'

Jij en je marketingcollega’s zijn al een tijd bezig met contentmarketing en op zich gaat dat lekker. Jullie krijgen leuke reacties, de content wordt oké gelezen en jullie hebben een fijne frequentie te pakken.

Maar uhm… waar blijven die klanten?

Wat dat betreft blijft het nog akelig stil. En daarin ben je zeker niet de enige. Enorm veel B2B-bedrijven hebben moeite met het omzetten van contentmarketing naar daadwerkelijke resultaten.

Bijna altijd zit daar één belangrijk probleem achter: marketing opereert te veel op een eiland.

Waarom dat een probleem is?

  • Je krijgt de kennis en visie niet goed opgehaald in de organisatie, waardoor je content oppervlakkig blijft en weinig waarde toevoegt
  • Je hebt te weinig inzicht in de échte pijnen, verlangens en bezwaren van de doelgroep, waardoor je content nooit echt raakt
  • Het management levert geen strategische input, waardoor richting mist

Tijd dus om een brug te bouwen tussen je marketingafdeling en de rest van de organisatie. Dat gaan we tijdens dit traject regelen.

SAMEN KLALLEN WE je contentmarketing naar het hoogste niveau

Dit gaan we regelen:

  • Een routine waarmee je consistent kennis en visie ophaalt uit de organisatie
    Zodat de content die je creëert veel waardevoller en onderscheidener wordt
  • Diepgaand inzicht in de doelgroep, met de hulp van je collega’s met veel klantcontact
    Waardoor je content de pijnen, verlangens en bezwaren van de doelgroep precíés weet te raken
  • Een stevige communicatielijn tussen marketing en management
    Zodat je contentstrategie altijd perfect is afgestemd op de algehele bedrijfsstrategie

Zo gaan we dat doen

1. Een stevige fundering aanleggen

Het succes van je contentmarketing start bij de fundering. Als die niet stevig is, dan wordt alles wat je er bovenop bouwt wankel. Die stevige fundering bouwen we tijdens een strategiesessie, waarin we verschillende afdelingen samenbrengen. Samen doen we een deep-dive in je doelgroep, positionering en merkpersoonlijkheid.

2. Inzicht in de klantreis creëren

Welke (online) reis legt jouw klant af voordat jullie samenwerking start? En wat gebeurt er daarna? Dat onderzoeken we tijdens een customer journey-sessie. Zodat je straks de juiste content, op het juiste moment aan je doelgroep laat zien.

3. Concrete acties bepalen

Na de sessies vertaal ik de uitkomsten voor jullie naar de praktijk. Wat is er nodig om de komende tijd te gaan knallen met jullie contentmarketing? Ik zorg ervoor dat je precies weet wat je de komende tijd moet doen om je doelen te behalen.

4. Je inhoudsexperts activeren

We stellen samen een groep van inhoudsexperts samen, die zich commiteren om de komende tijd content te creëren. Vervolgens leer ik hen hoe ze krachtige LinkedIn-posts en blogs creëren, in zo min mogelijk tijd.

5. Een contentroutine implementeren

Ik help jullie bij het implementeren van een maandelijkse contentroutine, die bestaat uit een contentoverleg en een creatiesessie. Zodat de communicatielijnen sterk blijven en jullie de boel nooit laten versloffen. Ik zorg ervoor dat jullie deze routine uiteindelijk zelfstandig kunnen uitvoeren, zodat je dit blijvend volhoudt.

Zullen we dit gewoon gaan fixen?