Traject Thought Leadership

Zet je contentmarketing neer als een huis

Ik help om jouw positie als thought leader te claimen, door je contentmarketing neer te zetten als een huis. Ik help je met je strategie, het implementeren van strakke processen en het trainen van je personeel.

Tijdens een traject op maat gaan we er samen voor zorgen dat: 

 Je weet waar jullie kennis en de interesse van de doelgroep elkaar vinden
 Duidelijk is waarin jij de markt kunt leiden
 Werknemers enthousiast worden over het delen van kennis en de benodigde skills aanleren
 Je processen rondom contentmarketing strak zijn ingericht, zodat er consistent kwalitatieve content wordt gecreëerd
 Je content ook bijdraagt aan de vindbaarheid in zoekmachines
 Je de resultaten kunt meten, analyseren en optimaliseren

Binnen een maand een superstevige basis

Organisaties doen er soms jaren over om hun contentmarketing goed op de rit te krijgen. Met dit traject zetten we in een maand een superstevige basis neer. Ik help organisaties inmiddels al 10 jaar met contentmarketing en heb zo’n beetje alles wat mis kan gaan zien gebeuren. Daardoor ga je met mijn hulp veel sneller komen waar je wilt staan.

Hoe ziet zo'n traject eruit?

Dat hangt ervan af…

Met een traject als dit is een ‘one size fits all’-aanpak niet mogelijk. Elke organisatie heeft wat anders nodig. Dat is helemaal afhankelijk van je doelen, je startpunt en je resources.

Daarom stippel ik het traject pas voor je uit nadat we hebben kennisgemaakt.

Hieruit kan het traject bijvoorbeeld bestaan:

  • Strategiesessies
  • Trainingen over zakelijk bloggen en/of personal branding op LinkedIn
  • LinkedIn-profielen optimaliseren
  • Het maken van een contentplan en -kalender
  • Maandelijkse coaching

Weten wat ik voor jou kan betekenen?

FAQ

Wat gaat dat kosten?
Ik maak altijd een traject op maat en dus ook een prijs op maat. Ik snap alleen dat jij gewoon wilt weten waar je ongeveer aan toe bent.

Meestal komt het volledige traject ergens tussen de €5.000 en €10.000 uit.

Wat is de doorlooptijd van het traject?
Als het bij jullie past qua planning kunnen we binnen een maand een superstevige basis neerzetten. Daarna blijven we samen optimaliseren. Mijn planning loopt snel vol, dus probeer minimaal een maand en het liefst twee maanden voordat je wilt starten contact op te nemen.

Ik heb zelf specialisten in huis die een bijdrage kunnen leveren, wat nu?
Hoe meer jullie zelf kunnen doen hoe beter. Uiteindelijk moet contentmarketing door jullie organisatie gedragen worden en wil je niet te veel afhankelijk zijn van externen. Ik werk graag met jouw specialisten samen, zodat we elkaar kunnen versterken.

Ik twijfel of ik dit wel extern moet beleggen, kan ik dit niet beter zelf doen?
Ik help organisaties inmiddels al 10 jaar met contentmarketing. Ik heb zo’n beetje alles wat mis kan gaan gezien. Het meest voorkomende probleem is dat organisaties niet doorpakken. Uiteindelijk krijgen andere dingen toch vaak voorrang. Daardoor komt hun contentmarketing niet goed van de grond en blijven de resultaten uit. Terwijl er waarschijnlijk superveel potentie is. Zonde. Natuurlijk kun je het zelf doen, good for you als dat lukt. Maar waarschijnlijk ga je met mijn hulp veel sneller komen waar je wilt staan. Ik heb eerder met dit bijltje gehakt en neem je een heleboel werk uit handen.

Kan ik dit geld niet beter in het schrijven van content steken?
Ha, die vraag snap ik. Dat voelt natuurlijk als een shortcut. Je huurt gewoon een copywriter in die direct aan de slag gaat, zodat de resultaten meteen binnenstromen. Helaas is dat meestal niet hoe het werkt. Ik kan het weten, want 5 jaar lang was ik de copywriter die organisaties daarvoor inhuurden. Het is vrijwel onmogelijk om rake content te schrijven als er geen sterke strategie staat. Ik bied ook losse strategiesessies aan. Begin daar in elk geval mee. Komt er later meer budget vrij? Dan kunnen we de overige stappen altijd later nog zetten.